Fotograf: H&M pressbild

H&M lanserade just en Zalando-dödare – som ska rea ut märkeskläder

Här är H&M:s nya storsatsning.

Klädjätten H&M kommer under 2018 att lansera vad som beskrivs som "en nytänkande marknadsplats för off-price", alltså med rabatterade varor inom mode och livsstil. Namnet på marknadsplatsen är Afound och samlar välkända och omtyckta varumärken för både dam och herr, såväl externa varumärken som H&M:s egna. Det uppger H&M i ett pressmeddelande.

”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Marknadsplatsen lanseras både online och med fysiska butiker, inledningsvis i Sverige. Den första butiken blir på Drottninggatan i Stockholm.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant