Fotograf: H&M pressbild

H&M lanserade just en Zalando-dödare – som ska rea ut märkeskläder

Här är H&M:s nya storsatsning.

Klädjätten H&M kommer under 2018 att lansera vad som beskrivs som "en nytänkande marknadsplats för off-price", alltså med rabatterade varor inom mode och livsstil. Namnet på marknadsplatsen är Afound och samlar välkända och omtyckta varumärken för både dam och herr, såväl externa varumärken som H&M:s egna. Det uppger H&M i ett pressmeddelande.

”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Marknadsplatsen lanseras både online och med fysiska butiker, inledningsvis i Sverige. Den första butiken blir på Drottninggatan i Stockholm.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Vice vd:n som pausar karriären för att bli 'skibum' i Alperna: ”Har fått mig att bli en lyckligare människa”
  2. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  3. Topp 10: Hetaste köplägena på Nordens börser just nu
  4. Domen: Här är bristerna som gör att Tesla Model 3 ratas av inflytelserika Consumer Reports
  5. Larver har blivit ny miljardindustri – riskkapitalister kastar pengar efter bolaget som ska säkra framtidens mat
  1. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  2. De flåsar Tesla i nacken – här är elbilarna som är redo att köra om
  3. Flygbolag går i konkurs – svenska flygplatser drabbade när alla avgångar ställs in
  4. FI övervägde att dra in tillståndet för Avanza Pension – som istället varnas och bötfälls
  5. Två styrelseledamöter köper aktier i Swedbank

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.