Fotograf: Spotify

Spotify får ett sprillans nytt format – med nyheter, poddar och ljudböcker

Streamingjätten lanserar ett helt nytt format.

Nio olika mediebolag står redo att producera innehåll till Spotifys nya format – Spotlight, skriver Di Digital.

Den nya versionen ”introducerar visuella lager som kompletterar lyssnarupplevelsen för podcasts, ljudböcker, nyhetsinslag och annat ljudinnehåll”, skriver Spotify i ett pressmeddelande. 

Stremingjätten har bland annat knutit kontakt med Buzzfeed, ett amerikanskt medieföretag som fokuserar på nyheter med spridning i sociala medier. De kommer erbjuda en daglig nyhetssändning på högst sju minuter.  

Även Cheddar, en webb-tv-kanal, kommer att distribuera sina affärsnyheter i det nya formatet. 

"Jag vet att människor använder Spotify för att främst lyssna, men vi börjar bygga något nytt. Jag vill skapa innehåll som man kan både se och lyssna på", säger Courtney Holt, chef för studios och video på Spotify, till Bloomberg. 

Inledningsvis kommer Spotlight endast vara tillgängligt i USA men enligt bolaget kommer det spridas till fler marknader inom en snar framtid. 


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Så brädade han konkurrensen i ”världens hårdaste yrke” – slog alla rekord som dammsugarförsäljare
  2. Fick idén under sommarjobbet på McDonalds – nu tar hans bolag in en kvarts miljard
  3. Länsförsäkringar och Swedbank höjer bolåneräntor
  4. Affärsängeln bakom Malmös tech-succéer: ”Det är impact som gäller för mig nu”
  5. Tesla rasar på börsen efter beskedet att 3000 anställda sparkas
  1. Länsförsäkringar och Swedbank höjer bolåneräntor
  2. Fick idén under sommarjobbet på McDonalds – nu tar hans bolag in en kvarts miljard
  3. Svensk-brittiske miljardären: ”EU-kommissionen har lurat byxorna av Theresa May”
  4. SBAB går mot strömmen och sänker bolåneräntor
  5. Här är det klart vanligaste jobbet miljardärerna hade innan de blev snuskigt rika

För dig som prenumerant