Nu slår en ny lågpriskedja upp dörrarna i Sverige

”Normala produkter till mycket låga priser.”

Butikskedjan Normal har vuxit med över 90 butiker i Danmark och Norge på bara fyra år. Nu är det även dags för en etablering i Sverige och det är köpcentret Emporia i Malmö som är först ut. Det framgår av ett pressmeddelande.

"Vi ser fram emot att öppna i Malmö och presentera vårt koncept för svenskarna. På Normal garanterar vi fyndpriser, och det tror jag också att svenskarna kommer att uppskatta. Många svenskar har redan mött konceptet i Danmark och har länge efterfrågat butiker också i Sverige", säger delägare Torben Elmgaard.


Foto: Normal

Anledningen till att Normal kan ha så låg prissättning på sina varor har delvis att göra med att butikskedjan köper in varorna runtom i EU där de är billigast, och delvis genom att distributörer och återförsäljare har mycket låga marknadsföringskostnader.

"Normal skiljer sig från andra detaljhandelskedjor genom att sälja helt vanliga varor till helt vanliga människor – bara billigare. Vi har ledande varumärken inom hushållsartiklar, egenvård och en mängd basprodukter som många människor redan känner till och använder i badrummet, i köket och till städning", säger Carsten Hansen, som har en bakgrund hos Dansk Supermarked, Netto i Sverige och Kiwi i Danmark.


Foto: Normal

Några exempel på varumärken som kommer säljas hos Normal till är L'Oreal, Colgate och Ajax. Priserna på varorna kan komma att ligga runt 30% lägre pris än marknadspris.

 


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA