ANNONS

Kundnöjdhet – en fråga om flexibilitet och innovation

Elgiganten är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln i Sverige. Med en kundnöjdhet på 91 procent vet de vad som krävs för att få återkommande kunder.

Den svenska handeln utvecklas i snabb takt – precis som våra konsumtionsvanor. Det innebär också att allt högre krav ställs på företagen, som behöver lägga vikt vid varje del av köpprocessen.

Jimmy Charlez, Manager Commercial Services på Elgiganten.

Elgiganten kan, genom ett nära samarbete med Ecster, erbjuda flera olika betalningsalternativ. Det bidrar till flexibla möjligheter och ett enkelt betalningsupplägg för kunderna. Jimmy Charlez, Manager Commercial Services på Elgiganten berättar:

”För oss är det viktigt att kunden ska kunna handla i alla våra kanaler, så kallade omnikanallösningar. Lika viktigt är det att vi då kan erbjuda smidiga och smarta betalningslösningar. Vårt samarbete med Ecster sträcker sig långt tillbaka, till 1994, när vi startade i Sverige. Det är en trygg och stabil partner med ett väl fungerande system och inarbetade rutiner.”

Stor påverkan på köpupplevelsen

Elgiganten uppskattar att Ecster, som betalleverantör, inser hur stor påverkan de har på kundens köpupplevelse. Både före, under och inte minst efter köpet, förklarar Jimmy Charlez:

”Ecster bidrar till att våra kunder får en bra upplevelse genom hela köpprocessen. Vårt mål är att få en nöjd och återkommande kund. Då måste fokus även ligga på själva köpupplevelsen, där kunden förstår alla delmoment av köpet. Anledningen till vårt långa samarbete med Ecster är för att de levererar på alla dessa punkter.”

Med hjälp av Ecster kan Elgigantens kunder betala via delbetalning – en smidig lösning för den kund som önskar portionera ut betalningen på det sätt som passar denne bäst.

”I dag delbetalar vi allt från streamingabonnemang till hemförsäkringen. Detsamma gäller inom vår bransch. Prisspannet på våra produkter är enormt. Kanske väljer kunden en lite finare produkt än vad man från början har tänkt sig och då är delbetalning ett bra alternativ”, säger Jimmy Charlez.

Skapar nya funktioner

Jimmy Charlez lägger stor vikt vid att Ecster fortsätter sin digitala resa. Han berättar att bolaget aktivt arbetar för att skapa nya funktioner för så väl Elgiganten som bolagets kunder:

”Kunderna tänker sällan på vem det är som arbetar back-end men för oss är det viktigt att de uppfattar betalningen som välsynkad mellan oss och Ecster och att det görs med schyssta villkor – det är en förutsättning för att vi ska kunna få fler kunder”, säger Jimmy Charlez och avslutar:

”I dagsläget befinner vi oss i en utvecklingsprocess på det digitala planet. Vi arbetar med integration av våra system och både Ecster och Elgiganten lägger stora resurser i form av personal och investeringar, för att kunna säkerställa att vårt samarbete blir produktivt även framåt.”

Ecster

Ecster ger företag möjlighet att ta betalt och få återkommande kunder – oavsett om affären sker digitalt eller i fysisk handel. För konsumenter skapar bolaget en bättre köpupplevelse, med produkter och tjänster som ger flexibilitet och bättre koll på vardagsekonomin. Ecster är en del av Handelsbankenkoncernen.

Läs mer här!


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA