ANNONS

Så ska dataspelsbolaget rädda världen från dumhet

Alingsåsbolaget We are Qiiwi utvecklar kunskapsspel med fokus på problemlösning. Nu hoppas man göra hela världen lite smartare, genom en global lansering av succéspelet Backpacker.

Sedan We are Qiiwi grundades 2012 har man – under parollen "Saving the World from stupidity” – utvecklat ett 20-tal spel, som tillsammans har miljontals nedladdningar. Största framgången hittills är spelet Backpacker, som lanserades i Sverige i november 2016 – och som redan laddats ner 150 000 gånger.

”När vi märkte hur Sverige reagerade på spelet satte vi direkt igång en översättningsprocess för att förbereda spelet inför lansering på fler marknader. Nu är vi klara med det, och står redo att genomföra en global lansering, tillsammans med vår publicistpartner MAG Interactive”, säger företagets vd, Erik Dale Rundberg.

I den här filmen berättar han mer om företagets framgångsrecept:

Läs mer på: www.qiiwi.com


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA