Rekordstark utveckling för Veckans Affärer!

Allt fler uppskattar nytänkande ekonomijournalistik. Veckans Affärers alla kanaler och plattformar växer i rekordfart i just nu. 

Du läser just nu Sveriges snabbast växande affärssajt.

VA.se fortsätter att notera rekordintresse och har nu i snitt 250 000 unika läsare per vecka, en ökning med 112 procent det senaste året enligt KIA-index.

”Vårt fokus ligger på vassa trendspaningar och ett väl redaktörat flöde av ekonominyheter. Med VA.se har du koll på det absolut viktigaste som hänt men också vad som kommer att hända, en bevakning som uppskattas allt mer i dagens jäktade och snabbt föränderliga värld”, säger Per Olof Lindsten, digitalchef på Veckans Affärer.

Lika stark utveckling visar våra systersajter.

Business Insider Nordic, vår internationella affärssajt med nordiskt fokus, som i dag når omkring 300 000 unika läsare varje vecka, en ökning med drygt 200 procent jämfört med samma tid för ett år sedan.

VAfinans, vår nischade bevakning av börs och investeringar har drygt 80 000 unika läsare i veckan vilket är nära 80 procent fler än för ett år sedan.

Vi ökar också antalet betalande prenumeranter på Veckans Affärer.
Våra fria sajter är bara en liten del av VA.
Den stora affärsnyttan och inspirationen inom våra fokusområden entreprenörskap, innovation, digitalisering, ledarskap, kapital och hållbarhet får du som företagare i våra premiumprodukter – den digitala plattformen Veckans Affärer Insights, och månadsmagasinet Veckans Affärer

Även här har vi som sagt en stark utveckling. Häromdagen kom färska räckviddssiffror som visar att Veckans Affärer ökar mest i svensk ekonomimedia, plus 19 procent det senaste året, enligt Orvesto Näringsliv.

”Vårt fokus på växande små och medelstora bolag och på framtidens affärer väcker gensvar bland våra läsare – det märker jag så gott som varje dag, och vi fortsätter att jobba stenhårt med den inriktningen”, säger Åsa Uhlin, chefredaktör på Veckans Affärer

Och det finns mycket mer som händer i Veckans Affärers universum just nu.
För ett år sedan startades till exempel Veckans Affärers VD-Nätverk som redan är Sveriges största – och helt igenom en succé.
Konceptet med vassa föreläsare och möjlighet till reflektion och diskussion om strategiska frågor i särskilda samtalsgrupper har visat sig fungera utmärkt.

”Jag är övertygad om att vi nått vår framgång genom att vara personliga och verkligen lyssna på vad våra medlemmar vill ha. Behovet att mötas på ett personligt plan ökar också i takt med att vi blir mer och mer digitala”, säger Veckans Affärers konceptchef Yvonne Kappel.


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA

VA Karriär