Fotograf: Fotograf: interiordesignerella/Instagram, Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT

Källor: H&M vill göra en Tysander – satsar på att lansera "Daniel Wellington-kopior"

Nu ska H&M lära sig av Filip Tysander.

H&M har startat ett projekt med målet att skapa enproduktsvarumärken som ska använda främst sociala medier för att växa. Det rapporterar Breakit.

Inspirationen till projektet ska ha kommit från de bolag som med stor framgång bara säljer en sorts produkt, ofta genom intensiv marknadsföring i sociala medier - det verkar alltså som att H&M nu vill kopiera konceptet som bland annat Filip Tysander har använd för att bygga klocksuccén Daniel Wellington.

H&M:s projekt på detta område har enligt sajtens uppgifter kommit ganska långt, men det är ännu inte säkert om det kommer att förverkligas.

"Vi kommer att lansera ett nytt varumärke nästa år och vi tittar på fler", sade H&M:s vd Karl-Johan Persson i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt i slutet av förra veckan.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. KRÖNIKA: "Glöm allt du vet – hur vi jobbar, samarbetar och leder team håller på att vändas upp och ned”
  2. Kvinnan bakom miljardbolaget Linas Matkasse: ”Att bli entreprenör fanns inte i min sinnevärld”
  3. Scooter-ekonomin exploderar – därför flockas entreprenörer och riskkapital kring sparkcyklarna
  4. Förvaltaren: Dags att sälja kursraketen som tokhaussas av marknaden
  5. H&M tar upp kampen med Ikea – här är deras nya möbelsatsning
  1. Den här skräckinjagande grafen visar hur Sveriges BNP riskerar att falla fritt i år
  2. H&M tar upp kampen med Ikea – här är deras nya möbelsatsning
  3. Kvinnan bakom miljardbolaget Linas Matkasse: ”Att bli entreprenör fanns inte i min sinnevärld”
  4. Förvaltaren: Dags att sälja kursraketen som tokhaussas av marknaden
  5. Tipset: Köp H&M-aktien nu när ingen annan vill ha den

För dig som prenumerant