Fotograf: Fotograf: interiordesignerella/Instagram, Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT

Källor: H&M vill göra en Tysander – satsar på att lansera "Daniel Wellington-kopior"

Nu ska H&M lära sig av Filip Tysander.

H&M har startat ett projekt med målet att skapa enproduktsvarumärken som ska använda främst sociala medier för att växa. Det rapporterar Breakit.

Inspirationen till projektet ska ha kommit från de bolag som med stor framgång bara säljer en sorts produkt, ofta genom intensiv marknadsföring i sociala medier - det verkar alltså som att H&M nu vill mer eller mindre kopiera konceptet som bland annat Filip Tysander har använd för att bygga klocksuccén Daniel Wellington.

LÄS ÄVEN: Från noll till en miljard på fem år - så här gick det till

H&M:s projekt på detta område har enligt sajtens uppgifter kommit ganska långt, men det är ännu inte säkert om det kommer att förverkligas.

"Vi kommer att lansera ett nytt varumärke nästa år och vi tittar på fler", sade H&M:s vd Karl-Johan Persson i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt i slutet av förra veckan.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.