Fotograf: Åsa Öhman, Jonas Carmhagen

Daniel Wellington har just öppnat en unik fysisk butik – och den finns på Arlanda

Daniel Wellington är ett e-handelsfenomen. Men nu har bolaget öppnat en fysisk butik på Arlanda - och den säljer klockor som inte finns online.

Filip Tysanders monstersuccé Daniel Wellington är ett e-handelsfenomen. Men nu öppnar klockbolaget en tillfällig fysisk butik på Arlanda, som fram till den 30 januari 2018 kommer sälja exklusiva klockor som inte finns tillgängliga online.

Daniel Wellington öppnade sin första fysiska butik i och med pop-up-butiken i Mood-gallerian i Stockholm sommaren 2016, och sedan även en andra pop-up-butik på Arlanda under hösten, enligt sajterna Metromode och E-handel.se.

”Flygplatser är idealiska arenor för varumärken som expanderar, både genom mixen av människor och nationaliteter men även för att många resenärer är öppna för att testa något nytt” säger Magnus Ros, chef för Commercial Services på Swedavia, i ett pressmeddelande.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant