Fotograf: Åsa Öhman, Jonas Carmhagen

Daniel Wellington har just öppnat en unik fysisk butik – och den finns på Arlanda

Daniel Wellington är ett e-handelsfenomen. Men nu har bolaget öppnat en fysisk butik på Arlanda - och den säljer klockor som inte finns online.

Filip Tysanders monstersuccé Daniel Wellington är ett e-handelsfenomen. Men nu öppnar klockbolaget en tillfällig fysisk butik på Arlanda, som fram till den 30 januari 2018 kommer sälja exklusiva klockor som inte finns tillgängliga online.

Daniel Wellington öppnade sin första fysiska butik i och med pop-up-butiken i Mood-gallerian i Stockholm sommaren 2016, och sedan även en andra pop-up-butik på Arlanda under hösten, enligt sajterna Metromode och E-handel.se.

”Flygplatser är idealiska arenor för varumärken som expanderar, både genom mixen av människor och nationaliteter men även för att många resenärer är öppna för att testa något nytt” säger Magnus Ros, chef för Commercial Services på Swedavia, i ett pressmeddelande.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Vice vd:n som pausar karriären för att bli 'skibum' i Alperna: ”Har fått mig att bli en lyckligare människa”
  2. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  3. Topp 10: Hetaste köplägena på Nordens börser just nu
  4. Domen: Här är bristerna som gör att Tesla Model 3 ratas av inflytelserika Consumer Reports
  5. Larver har blivit ny miljardindustri – riskkapitalister kastar pengar efter bolaget som ska säkra framtidens mat
  1. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  2. De flåsar Tesla i nacken – här är elbilarna som är redo att köra om
  3. Flygbolag går i konkurs – svenska flygplatser drabbade när alla avgångar ställs in
  4. FI övervägde att dra in tillståndet för Avanza Pension – som istället varnas och bötfälls
  5. Två styrelseledamöter köper aktier i Swedbank

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.