Fotograf: Lars Pehrson/SvD/TT

Löwengrip presenterade just en mystisk ny satsning på e-handel – som ska röra om i skönhetsbranschen

Här är svenska bloggdrottningens senaste satsning.

Radarparet Pingis Hadenius och Isabella Löwengrip ska lansera en ny e-handelssajt – tillsammans med en grupp ”hemliga e-handelsexperter.”

Än så länge har inga konkreta detaljer presenterats, mer än att sajten kommer gå live i slutet av året. Nu letar de efter kompetens som ska hjälpa till att bygga upp den nya satsningen.

”I slutet av året kommer vi att lansera sidan, och för det söker vi ett starkt team som vill vara med på resan. Vi kommer att vara nyskapande och skapa en fantastisk kundupplevelse”, säger Pingis Hadenius.

Kundupplevelsen kommer stå i fokus, vilket ska röra om i en bransch som framförallt fokuserar på pris.

”Vi vill ta kundupplevelsen till en ny nivå inom skönhet online, idag är det exempelvis väldigt mycket fokus på pris som enda medel”, säger Isabella Löwengrip.

26-åringen Löwengrip driver redan fyra framgångsrika bolag, bland dem det lönsamma och snabbt växande kosmetikaföretaget Löwengrip Care & Color. Omsättningen för 2016 landade på 35,4 miljoner kronor – en ökning med över 100 procent.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant