ANNONS

Klarar du att sälja in James Blunt som världens bästa pop-artist?

Han är älskad av få, hatad av många. Nu är det din uppgift att övertyga contentbyrån Borg & Owilli om att James Blunts nya – och ratade – popalbum håller världsklass.

I somras bjöd Borg & Owilli in till en minst sagt udda anställningsintervju. Utmaningen var att övertala en av bolagets anställda till att rösta på Donald Trump istället för Hillary Clinton i det amerikanska presidentvalet. Till bolagets förvåning blev också valutgången i linje med detta. Den som knäckte nöten välkomnades som ny säljare till bolaget.

I vår är bolagets arbetsprov snäppet värre. Om du kan övertyga Borg & Owilli om att musikern James Blunt, som släppt ett nytt album, är förträfflig och de facto väldigt underskattad, är sälj-jobbet ditt. Den nya skivan "The Afterlove" har redan fått motta minst sagt urusel kritik från musikskribenter världen över. Aftonbladet beskriver musiken som provocerande, tom och sentimental - "som att lyssna på tio nyanser av ingenting".

"Vår säljavdelning är en av de främsta i mediebranschen. Därför söker vi människor som har en kreativ ådra. Men de ska också vara så pass vassa säljare att de kan övertyga hela kontoret om att James Blunts nya album borde gå på repeat hos oss" säger David Borg, medgrundare av Borg & Owilli.

Borg & Owilli

Borg & Owilli är ett relativt nystartat bolag som på kort tid vuxit lavinartat och idag består av 28 personer, som arbetar inom content marketing. Bolaget präglas av affärsmannaskap, kreativitet, nyfikenhet och en gnutta galenskap.

Är du en jäkel på att övertyga och omvända andra? Anta utmaningen här.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST