Hon utmanar den konservativa parfymbranschen

Varför alltid bära samma doft när du istället kan prenumerera på olika exklusiva alternativ?

Varje modehus av rang har förstås en egen parfym. En parfym som också står för en stor del av bolagens intäkter.

Möt Lisa Kjellqvist, parfymentreprenören som med startupen Sniph, vänder upp och ned på affärslogiken i en gammal konservativ bransch.

Varför alltid bära samma doft när du istället kan prenumerera på olika utvalda parfymer från exklusiva varumärken? I "Ulfs lunch" berättar Kjellqvist om den innovativa affärsidén.

"I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer.

Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook


NYHETSBREV


Kalendarium

LYSSNA PÅ VA:S PODDAR

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Här är 13 saker du kan göra som får folk att gilla dig direkt – enligt forskning
  2. Vill du jobba på Spotify? Nu söker de personer som ska leda ett helt nytt projekt i Stockholm
  3. Här är Mark Zuckerbergs galna plan för att ta över världen när smartphones och bildskärmar dör ut
  4. Håller läskbranschen på att dö ut? Här är siffrorna som gör att Coca-Cola och andra jättar nu måste tänka om helt
  5. Han är den okände svensken bakom 10 000-timmarsregeln – här förklarar han varför den inte stämmer
  1. Gjorde Trump nyss sin värsta militära tabbe hittills?
  2. Bankernas skräckscenario: Dina räntekostnader kan stiga med 20 000 kr — i månaden
  3. Volvo utmanar Tesla – 5 saker du behöver veta om den nya elbilen
  4. Mannen som gick från 30 kronor i timmen till miljardär: De här 4 knepen hjälper dig till toppen
  5. Här är Facebooks nya storsatsning — vill ta kål på smartphones och TV

SENASTE VA

VA Karriär