Hon utmanar den konservativa parfymbranschen

Varför alltid bära samma doft när du istället kan prenumerera på olika exklusiva alternativ?

Varje modehus av rang har förstås en egen parfym. En parfym som också står för en stor del av bolagens intäkter.

Möt Lisa Kjellqvist, parfymentreprenören som med startupen Sniph, vänder upp och ned på affärslogiken i en gammal konservativ bransch.

Varför alltid bära samma doft när du istället kan prenumerera på olika utvalda parfymer från exklusiva varumärken? I "Ulfs lunch" berättar Kjellqvist om den innovativa affärsidén.

"I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer.

Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!


VECKANS AFFÄRERS SENASTE LISTOR

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Här är Nordens 10 hetaste aktier att köpa just nu
  2. Så blev han Europas rikaste man – lyx, intriger och fientliga övertaganden
  3. Ericssons vändning tar analytikerna på sängen – aktien tokrusar
  4. Svenska solpaneler för ditt hustak är knappt synliga för ögat
  5. Jordskredsseger för AI i tävling mot toppjurister - löste komplicerad uppgift över 90 minuter snabbare
  1. Simon Blecher avslöjar: Så här ser min privata portfölj ut
  2. Kronan har fallit till lägsta nivån på nio år – nu befarar Nordea ytterligare nedgång
  3. H&M-arvingen har i tysthet dumpat miljoner aktier i bolaget
  4. Ericssons vändning tar analytikerna på sängen – aktien tokrusar
  5. Legendariska investeraren George Soros spekulation mot Norwegian slutade i katastrof: Förlorade 40% - på bara en dag

SENASTE MAGASINET: