Fotograf: Snask/Facebook

Så bygger han ett av världens mest kreativa bolag – som alla vill jobba på

Den lilla svenska byrån Snask är en hett eftertraktad arbetsplats bland kreatörer, i sällskap med jättar som Google och Netflix – VA tar reda på varför.

Varje år publicerar nätverkssajten Working Not Working en tung lista över världens 50 mest eftersökta företag för kreatörer – som de kallar för "50 companies creatives would 'kill to work for full-time'".

På listan trängs bolag som Apple, Google, Netflix och Nike. Men här finns också den lilla svenska kreativa byrån Snask.

VA har träffat Fredrik Öst, en av grundarna bakom Snask, för att få receptet på att bygga ett av världens mest kreativa bolag.

"I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer.

Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!


VECKANS AFFÄRERS SENASTE LISTOR

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Tipset: Dags att köpa kvalitetsbolaget som rasat 30% på ett år
  2. Så blev han Europas rikaste man – lyx, intriger och fientliga övertaganden
  3. Teslas aktie är på väg mot kollaps, enligt Goldman Sachs och JP Morgan
  4. Ren luft håller på att bli sällsynt lyxvara: Nu andas bara 5 procent av jordens befolkning in det
  5. Bli din egen boss! Träna upp dolda superkraften du bär inom dig
  1. Simon Blecher avslöjar: Så här ser min privata portfölj ut
  2. Kronan har fallit till lägsta nivån på nio år – nu befarar Nordea ytterligare nedgång
  3. Ericssons vändning tar analytikerna på sängen – aktien tokrusar
  4. H&M-arvingen har i tysthet dumpat miljoner aktier i bolaget
  5. Legendariska investeraren George Soros spekulation mot Norwegian slutade i katastrof: Förlorade 40% - på bara en dag

SENASTE MAGASINET: