Fotograf: Webbstjärnan IIS/Flickr

1 miljon besökare i veckan – men nu skrotar hon Blondinbella

Isabella Löwengrip räknar med att hennes eget namn numera är ett lika starkt varumärke som Blondinbella.

Isabella Löwengrips varumärke Blondinbella är starkt – i elva år har det varit en av Sveriges populäraste bloggar, idag har den över 1 miljon unika besökare per vecka.

Men nu skrotar hon domänen blonbinbella.se, för att istället övergå till isabellalowengrip.se. Ordet Blondinbella ska dessutom tas bort från samtliga sociala kanaler, uppger Löwengrip på bloggen.

Isabella Löwengrip räknar med att hennes eget namn numera är ett lika starkt varumärke som Blondinbella.

”Efter elva år kändes det rätt. Det är dags att gå vidare. Blondinbella är såklart ett starkt varumärke men jag har väntat in tills jag själv tycker att mitt eget namn står lika stadigt och nu är det en bra tid för övergång” skriver Isabella Löwengrip som samtidigt uppger att innehållet kommer vara detsamma.

Med bloggen som bas driver Löwengrip nu dessutom det lönsamma och snabbt växande kosmetikaföretaget Löwengrip Care & Color LCC. I år kommer bolagets omsättning landa på runt 34 miljoner kronor, en ökning på över 100 procent. Det skriver Breakit.

Löwengrips målgrupp är kvinnor och småbarnsfamiljer.

”Det finns ingen på den svenska marknaden som når den målgruppen bättre än jag” säger hon till Breakit.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.