Fotograf: Youtubte/Axfoundation

Så ska modegiganten göra hållbara kläder – möt Filippa K:s viktigaste chef

Filippa K är ett Modesveriges allra starkaste varumärken. Under ytan har bolaget i många år arbetat med ett hållbarhetsarbete, men det har aldrig riktigt kommunicerats utåt. Nu har det blivit ändring på det.

Hör Elin Larsson, hållbarhetschef på Filippa K, berätta om hur hållbart mode handlar om betydligt mer än produktion och textilier. Det börjar redan med formgivningen och omfattar ett utforskande av morgondagens hållbara affärsmodeller.

"Varje dag äter jag lunch med en ny person. Vid mitt stambord på Pontus Pocket i Stockholm träffar jag människorna som är med och skapar det nya näringslivet. Min utgångspunkt är enkel: jag bjuder på lunchen, du på idéerna!

I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer.

Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook

Relaterade artiklar


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant