Fotograf: Youtubte/Axfoundation

Så ska modegiganten göra hållbara kläder – möt Filippa K:s viktigaste chef

Filippa K är ett Modesveriges allra starkaste varumärken. Under ytan har bolaget i många år arbetat med ett hållbarhetsarbete, men det har aldrig riktigt kommunicerats utåt. Nu har det blivit ändring på det.

Hör Elin Larsson, hållbarhetschef på Filippa K, berätta om hur hållbart mode handlar om betydligt mer än produktion och textilier. Det börjar redan med formgivningen och omfattar ett utforskande av morgondagens hållbara affärsmodeller.

"Varje dag äter jag lunch med en ny person. Vid mitt stambord på Pontus Pocket i Stockholm träffar jag människorna som är med och skapar det nya näringslivet. Min utgångspunkt är enkel: jag bjuder på lunchen, du på idéerna!

I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer.

Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook

Relaterade artiklar


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Googles superfuturist Ray Kurzweil: Minimera riskerna i ditt liv de närmaste 10 åren så har du en god chans till ett evigt liv
  3. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  4. Här är Nordens 10 hetaste aktier just nu
  5. Millennials flockas till cannabisaktier – nu kommer hajpen till Norden
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  3. Proffsens svarta lista: 5 aktier du borde sälja innan alla andra gör det
  4. Coca-Colas nya recept för att få fart på försäljningen – cannabis
  5. Största kursrallyt på två decennier: Så kommenterar proffsen H&M:s uppvisning

För dig som prenumerant