Fotograf: N1CE/Youtube

DJ-kändisarnas crowdfunding-flopp: Swedish House Mafias alkoglass har inte ens nått hälften

Endast 47 procent av investeringsmålet inne, med fyra dagar kvar på kampanjen.

Två av tre före detta medlemmar i Swedish House Mafia, Sebastian Ingrosso och Axwell (Axel Hedfors), driver just nu en crowdfunding-kampanj på FundedByMe som inte riktigt har nått upp till förväntningarna.

Med bara fyra dagar kvar har kampanjen inte ens fått in hälften av investeringsmålet; i skrivande stund 47 procent.

”N1CE Frozen Cocktails är de enda serveringsfärdiga, frysta, alkoholhaltiga cocktails som finns på marknaden” står det i den tidigare DJ-duons pitch i crowdfunding-kampanjen.

N1CE är grundat av Sebastian Ingrosso tillsammans med bartendern Jimmy Dymott och entreprenören Mikael Drene. Crowdfunding-kampanjen erbjuder sammanlagt 3,01 procent av aktierna i bolaget, till ett pris av 0,7 Euro per aktie. Minsta investeringen är 500 aktier.

”Det har alltid funnits en stark efterfrågan på blandade drinkar. Men hittills har du antingen varit tvungen att gå till en bar med begåvad bartender som gör en åt dig – ofta till ett högt pris och med varierande resultat – eller ta dig tid att göra en drink hemma” uppger N1CE och fortsätter med att presentera sig själva som lösningen på dilemmat.

”Med en fryst produkt som är redo för servering kan vi möta efterfrågan på blandade drinkar… med högkvalitativa ingredienser och en konsekvent god smak”.

Men intresset för DJ-duons alkoglass har hittills varit minst sagt svalt bland crowdfunding-investerarna. Nu återstår bara att se hur mycket kampanjen tar in under de sista dagarna. 

Relaterade artiklar


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST