Fotograf: Andrew Zuis/AP

Nu stämmer kunderna Samsung för haveriet med Galaxy Note 7

Flera kunder i både USA och Sydkorea stämmer mobiltillverkaren för exploderande telefon.

Samsungs problem med Galaxy Note 7 har nu även fått bolaget att bli stämt av sina kunder. Det är 38 ägare av Note 7 i Sydkorea som har valt att stämma Samsung för upplevd oro kring den egna säkerheten under tiden som dem använt mobilen, rapporterar Yonhap News.

LÄS ÄVEN: Efter mardrömsveckan: nu stoppar Samsung katastrofmobilen

De klagande uppges också vara missnöjda över att ha behövt besöka butikerna vid flera tillfällen på grund av batterikontroll eller för att få ersättning.

Även i USA har stämningarna börjat ramla in. Tre personer har valt att stämma den sydkoreanska mobiltillverkaren för att ha uppmanats att inte använda mobilen efter att återkallelsen utfärdats samtidigt som de fått vänta i flera dagar eller veckor på en ny Galaxy Note 7.

Samsung beslutade förra veckan att helt upphöra med tillverkningen av Galaxy Note 7. Mobilen lanserades i augusti och kort därefter började problemen med överhettade och brinnande batterier uppmärksammas av kunder.

Relaterade artiklar


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.