Fotograf: Lexington

Mode-vd:n om hållbarhetsarbetet: Vi gör mycket mer än vad konsumenterna ser

"Nu för tiden går mycket av kvalitetsarbetet under benämningen hållbarhetsarbete, men i grunden är det samma sak som vi har gjort från start."

I dagens avsnitt av Veckans Affärers Hållbarhetspodd träffar vi Kristina Lindhe, grundare och vd på Lexington. Hon berättar om hur mycket mer arbete det finns bakom att skapa hållbara produkter än vad man som konsument tror.

"Nu för tiden går mycket av kvalitetsarbetet under benämningen hållbarhetsarbete, men i grunden är det samma sak som vi har gjort från start", säger hon.

Att välja tillverkning i naturmaterial och att producera majoriteten av produktionerna i Europa är några av de medvetna val Lexington tagit redan från början för att ha större kontroll och närmare till hållbarhetsbesluten. 

"Det är vårt ansvar att sälja hållbara produkter, och konsumenterna ser inte allt vi väljer bort", menar Kristina Lindhe.

LÄS MER OM LEXINGTON: Så byggde hon en ny svensk klassiker och blev en riktig börsfavorit


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant