Fotograf: Press

Spotify breddar marknaden - Japan nästa

Spotify förbereder för lansering i Japan.

Svenska Dagbladet skriver att Spotify samarbetat med en av Japans största reklambyråer inför den kommande lanseringen. En lansering som då kommer ske till den bredare japanska publiken, någon gång i höst.

Enligt den japanska nyhetsbyrån Nikkei har Spotify nyligen träffat avtal med de större skivbolagen i Japan, däribland Avex Group och Universal Music Japan.

Spotify äntrar en marknad där konkurrensen har hårdnat betänkligt den senaste tiden. I maj lanserade Avex och Cyber Agent sin distributionstjänst medan lanseringar av liknande tjänster från Line, Apple och Google förbereds för fullt.

Enligt SvD är det svårt att få fart på streamingtjänster i Japan. Bland annat på grund av att digital försäljning inte riktigt fått genomslag i landets musikmarknad, som än så länge istället domineras av fysiska format som cd-skivor.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Uppgifter: Handelsbanken skakas av metoo-härva
  2. Morgan Stanley hittar ny svensk favoritaktie: ”Kursnedgång ger köptillfälle”
  3. Först på VA: Svenska batteridrottningen tecknade just sitt första kommersiella avtal – med Kinas batterikung
  4. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  5. Hetast på Wall Street: 8 aktier som (nästan) alla analytiker älskar
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  3. Proffsens svarta lista: 5 aktier du borde sälja innan alla andra gör det
  4. Coca-Cola hoppar på senaste hälsotrenden – ska sälja kombucha
  5. Googles superfuturist Ray Kurzweil: Minimera riskerna i ditt liv de närmaste 10 åren så har du en god chans till ett evigt liv

För dig som prenumerant