Fotbollströjan som höjer spelupplevelsen – låter fansen känna matchens tacklingar

T-shirten är kopplad till laget du hejar på. 

Är du ett av de fotbollsfansen som i smyg drömmer om att vara med och spela i matchen? Du kanske själv vill känna förlusterna och segrarna? Företaget Wearable Experiments har då utvecklat en produkt som kan förverkliga dina drömmar.

LÄS ÄVEN: Världens bästa surfares hemliga maskin - skapar världens bästa vågor

I samband med fotbolls-EM 2016 har Wearable Experiments utvecklat fotbollströjan Football Fan Shirt med så kallad haptisk feedback, något som vi i vardagen oftast kommer i kontakt med i form av vibrationer från mobilen. 

T-shirten är kopplad till en app i vilken du kan välja vilket lag du hejar på. Genom realtidsdata skickar t-shirten signaler till din kropp när en match med ditt lag är igång. T-shirten gör inte bara att du känner av målen – du kommer också känna av allt från tacklingar till röda kort.

På sin hemsida skriver Wearable Experiments:

”Vi ser Fotball Fan Shirt som den fjärde dimensionen av underhållning. Ett fan kopplas fysiskt och digitalt till sitt favoritlag på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts.”

När tröjan kommer att vara tillgänglig och vad den kommer att kosta är ännu oklart. 

LÄS ÄVEN: Zlatan vill gå till historien - som entreprenör

Klicka här om du inte kan se videon


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Svagaste kronan sedan 2002 - ”svårt att se vad som skulle kunna få det att vända”
  2. Lista: Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2019
  3. ”Jordens lungor” brinner rekordmycket – kan få förödande konsekvenser för klimatet
  4. Så klär du dig bäst för jobbintervjun – enligt modepsykologen
  5. Finland ska rösta för Storbritanniens räkning – när Brexit kryper närmare
  1. Oroväckande tecken: Danmarks tredje största bank betalar för att folk ska ta bolån
  2. PR-veteranen som upptäckte Greta Thunberg – och anklagades för att utnyttja hennes framgång
  3. Ny XXL-skandal – erkänner prisfusk
  4. Viktigaste faktorn till en framgångsrik start-up – enligt stjärnentreprenören som sålde sin app för 816 miljoner
  5. Möt mannen bakom Volvos Teslautmanare - ”Motorn är ointressant - designen är allt”

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.