Fotograf: Kate Gabor

Miljonregn över 19-årig svensk

 Superentreprenören David Gabor drar in två miljoner till Starflow. En het app för alla Eurovisionfans.  

Redan som 14-åring började David Gabor bygga appar och designa webbsajter – fem år senare drar han alltså in två miljoner kronor i riskkapital till appen Starflow.

I Starflow, som är en gratisapp, kan du också följa Eurovision som ett 'Live Event' där du kan följa alla nyheter om de olika deltagarna och från de olika tävlande länderna.

LÄS ÄVEN: Killen som tjänar pengar på appar - istället för att festa

Appen som han byggt för pojkbandet fick 30 000 användare inom ett dygn och växte snabbt till 155 000 användare. Starflow har han tagit fram enligt samma koncept.

”Starflow är en plattform som gör att fans kan följa alla sina idoler på ett ställe. Vi aggregerar alla flöden från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube och Soundcloud i en app. Snart ska vi även få med Spotify och Songkick, där man kan följa när en viss artist har sin nästa spelning”, förklarar David Gabor.

Målet är nu att bygga plattformen på två olika block – en för fansen och en för skaparna/kändisarna.

It-profilen Johan Staël von Holstein som också är delägare i appen har varit rådgivare i affären.

MISSA INTE: Samlade in 86 miljoner - som 10 åring

 


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. ”Dags att fyndköpa nischbanken som lockar med hög direktavkastning”
  3. Personalslakt på Fingerprint Cards: Tre av fyra får gå från Skånekontoret
  4. Medias iskalla profetia i en notis från 1912 – fick skrämmande rätt om klimatkrisen
  5. Kursexplosion på över 60% i medicinbolaget – efter nytt emissionsbesked
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  3. Proffsens svarta lista: 5 aktier du borde sälja innan alla andra gör det
  4. Coca-Cola hoppar på senaste hälsotrenden – ska sälja kombucha
  5. Coca-Colas nya recept för att få fart på försäljningen – cannabis

För dig som prenumerant