Fotograf: 7-Eleven

7-Eleven börjar med hemleveranser - med färdiga dejting- och bakfyllepaket

Bakfyllepaket med pizza och huvudvärkstabletter direkt hem till dörren. Det är 7-Elevens nya

Nu inleder 7-Eleven ett samarbete med den amerikanska startupen Doordash kring hemleveranser av varor. Utöver att leverera enstaka produkter har butikskedjan även utformat färdiga produktpaket som ska passa i olika lägen i livet.

Doordash grundades så sent som 2013 och har hittilts jobbat främst med hemleveranser från restauranger för några dollar. Senaste finansieringsrundan värderar bolaget till 600 miljoner dollar. 

Samarbetet med 7-Eleven kommer till en början enbart utföras i New York, Washington DC, Los Angeles, Bostod och Chicago, skriver Di.

LÄS ÄVEN: Därför är hemkörd snabbmat en stekhet miljardindustri

De nya produktpaketen som lanseras är både komiska och efterfrågade. Beställer du ett dejtingpaket får du exempelvis en Ben & Jerry-glass, en chokladkaka, ett paket tuggummi, en Red Bull och kondomer för 20 dollar (170 kronor).

Man lanserar även ett bakfyllepaket. I detta får du huvudvärkstabletter, en energidryck, en stor pizza och en kalkonsmörgås för 15 dollar (125 kronor) direkt hem till dörren.

Om du beställer produktpaketet med namnet Gameday får du 10 kycklingvingar, 2 liter Coca-Cola, en stor pizza och två olika chipspåsar. Allt för 25 dollar (210 kronor).

I förkylningspaketet ingår istället näsdukar, värktabletter, nässprej och energidryck. Detta får du för 20 dollar (170 kronor).

Målet är att 7-Elevens kunder nu med bara några knapptryckningar ska få paketen eller enskilda produkter hemkörda när helst de vill. Det återstår att se om initiativet kommer till Sverige.

LÄS ÄVEN: Drycken som ska ersätta alla dina måltider

Relaterade artiklar


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST