Fotograf: Joachim Lundgren

Zlatan och Dressmann skapar eget märke

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović och Dressmann ska utveckla ett eget varumärke tillsammans. Och marknadschefen är lyrisk: "Zlatan riktar sig till hela folket, precis som Dressmann."

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović och klädbolaget Dressmann AS har tecknat ett långsiktigt samarbete.

De två parterna har skapat bolaget Varner Ibrahimović AS som ägs delvis av Zlatan och delvis av Dressmann. Samarbetet ska syfta till att utveckla ett varumärke inom sportsegmentet.

"Vi är otroligt stolta över att ha kopplat till oss en av världens största idrottsstjärnor. Hans prestationer på fotbollsplanen talar för sig själv, och vi har stor respekt för hans engagemang och värderingar", säger Petter Varner, vd för Dressmann.

"För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt, att de dessutom är ett företag för folket gjorde valet av partner enkelt för mig", kommenterar Zlatan.

När VA.se pratar med Knut Vidar Nilsen, marknadschef på Dressmann, är han förtegen kring samarbetets detaljer.

Han vill inte ge något exakt datum för när varumärket lanseras, eller berätta närmare vad det kommer bestå av.

Däremot menar han att samarbetet är mycket fördelaktigt för båda parterna.

"Vi har mycket att tillföra varandra. Vi har gemensamma värderingar. Zlatan riktar sig till hela folket och istället för att välja ett lyxmärke valde han Dressmann som också riktar sig till hela folket. Vi har hittat en partner som gör att hela folket får förstärkt intresse för Dressmann." 

Dressmann har 380 butiker i Norden och Tyskland.

Förra veckan blev det klart att Zlatan Ibrahimović blir ansiktet utåt för ett svenskt vitaminbolag.

LÄSTIPS:
En granskning av stjärnans affärer:
"Så tjänade affärzmannen Zlatan över en miljard"


Vill du läsa fler spännande nyheter från VA?
 
Gör som 55 000 andra och anmäl dig till vårt nyhetsbrev här: 

Relaterade artiklar


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.