1 av 12
Bildspel: Avslutningsträff på Berns i Stockholm. Tomas Franzén, Bonnier Fotograf: Rickard Kilström

Digital förändring – hett ämne på avslutningsträff

BILDSPEL. Digital förändring stod på agendan när Veckans Affärers och Novares mentorprogram summerades på Berns.

Bonniers koncernchef Thomas Franzén berättade hur han ska göra ett pappersbaserat storytellingbolag digitalt:

”Vi säger att vi älskar innehåll. Min vision är att om fem år få alla att säga: ”Vi älskar teknik och innehåll””.

Enligt honom har koncernen 80 procent av verksamheten i tryckt media.

”60 procent av mediekonsumtionen sker idag i smartphones och för de unga är trovärdigheten i kompisars klipp högre än TV4:s nyheter. Google har käkat upp stor del av reklamkakan”.

Den utmaningen tar Bonnier genom att kompetensväxla, flirtade han öppet med alla tekniker i publiken:

"Jag tar varje tillfälle att kommunicera Bonnier som en bra framtida arbetsplats för digital kompetens”.

För även om Bonniers ”älskar sitt innehåll” är det hur man lyckas få ut det – tekniken – som avgör bolagets framtid.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Proffsen tror på kursuppgångar i år: "Farligt att tänka att börsen toppat"
  2. Tipset: Fyndläge i Nordea efter kursraset – ”maffig direktavkastning”
  3. Så brädade han konkurrensen i ”världens hårdaste yrke” – slog alla rekord som dammsugarförsäljare
  4. Ny konkurs på fastighetsplattformen Tessin
  5. Pewdiepies följarskara ökar med 700% i fajten mot indiska utmanaren
  1. Fick idén under sommarjobbet på McDonalds – nu tar hans bolag in en kvarts miljard
  2. Länsförsäkringar och Swedbank höjer bolåneräntor
  3. Så brädade han konkurrensen i ”världens hårdaste yrke” – slog alla rekord som dammsugarförsäljare
  4. Svensk-brittiske miljardären: ”EU-kommissionen har lurat byxorna av Theresa May”
  5. Här är det klart vanligaste jobbet miljardärerna hade innan de blev snuskigt rika

För dig som prenumerant