1 av 12
Bildspel: Avslutningsträff på Berns i Stockholm. Tomas Franzén, Bonnier Fotograf: Rickard Kilström

Digital förändring – hett ämne på avslutningsträff

BILDSPEL. Digital förändring stod på agendan när Veckans Affärers och Novares mentorprogram summerades på Berns.

Bonniers koncernchef Thomas Franzén berättade hur han ska göra ett pappersbaserat storytellingbolag digitalt:

”Vi säger att vi älskar innehåll. Min vision är att om fem år få alla att säga: ”Vi älskar teknik och innehåll””.

Enligt honom har koncernen 80 procent av verksamheten i tryckt media.

”60 procent av mediekonsumtionen sker idag i smartphones och för de unga är trovärdigheten i kompisars klipp högre än TV4:s nyheter. Google har käkat upp stor del av reklamkakan”.

Den utmaningen tar Bonnier genom att kompetensväxla, flirtade han öppet med alla tekniker i publiken:

"Jag tar varje tillfälle att kommunicera Bonnier som en bra framtida arbetsplats för digital kompetens”.

För även om Bonniers ”älskar sitt innehåll” är det hur man lyckas få ut det – tekniken – som avgör bolagets framtid.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Googles superfuturist Ray Kurzweil: Minimera riskerna i ditt liv de närmaste 10 åren så har du en god chans till ett evigt liv
  3. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  4. Här är Nordens 10 hetaste aktier just nu
  5. Färsk undersökning: 2 av 3 unga svenskar känner inte till den viktigaste principen för att få pengar att växa
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  3. Proffsens svarta lista: 5 aktier du borde sälja innan alla andra gör det
  4. Coca-Colas nya recept för att få fart på försäljningen – cannabis
  5. Största kursrallyt på två decennier: Så kommenterar proffsen H&M:s uppvisning

För dig som prenumerant