Fotograf: Pressbild

Ta en taxi - bli Sveriges nästa Daniel Ek?

Bär du på en briljant affärsidé, som kan bli nästa stora svenska succébolag? Då har du nu en unik chans att pitcha din idé för några av Sveriges bästa investerare - i en taxibil.

På lördag äger StartUp Day rum på Munchenbryggeriet i Stockholm. Entreprenörer, investerare och föreläsare möts för att inspireras av vad den skandinaviska start up-scenen har att erbjuda.

En av världens högst värderade startups, det hajpade taxibolaget Uber, vill slå ett slag för den svenska startupscenen och lanserar därför en särskild pitch-taxi i samband med StartUp Day.

Du som kund beställer pitchbilen via Ubers app och får sedan 7 minuter för att pitcha och 7 minuter för feedback från investerarna.

"Att i samband med StartUp Day erbjuda startupscenen i Stockholm några av de vassaste investerarna 'on demand' känns helt rätt. Kanske upptäcks nästa Spotify i en Uber i Stockholm?", säger Ubers community manager, Babba Canales.

I pitchbilen sitter inga mindre än Staffan Helgesson och Erik Olofsson från Creandum, som varit med och upptäckt succéer såsom Spotify, iZettle och Tictail.

"Vi vill alltid vara tillgängliga för entreprenörer som vill pitcha sina idéer och det här är både ett kul och enkelt sätt att träffa oss. Alla har en elevator pitch men frågan är om de har en UberPITCH?", säger Staffan Helgesson.

MISSA INTE: "De är världens 10 högst värderade startups"

Relaterade artiklar


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.