Tillbaka till sökningen

CRM-analytiker

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj. www.coop.se

Coops arbete med kundorientering och riktade aktiviteter ökar i omfattning och i strategisk betydelse. Därför behöver vi nu förstärka marknadsavdelningen med en CRM-analytiker som vill medverka till att skapa CRM i världsklass!

Som CRM-analytiker är du del i ett team som består av fyra analytiker och du rapporterar till Chef CRM- analys. CRM-analytikern är ansvarig för att säkra bästa möjliga urval till respektive aktivitet samt följa upp och säkerställa att lärdomar dras för att maximera långsiktiga och lönsamma kundrelationer.

Övergripande ansvar:

  • Urval till och löpande uppföljning och optimering av målgrupper och CRM-aktiviteter efter vedertagen standard och modell.
  • Skapa prediktiva modeller, scoringmodeller och modellera data för att säkra bästa möjliga resultat i CRM-aktiviteter.
  • Automatisera och standardisera så mycket som möjligt av urval och uppföljning för att säkra konsekvens och frigöra resurser till övrigt utvecklingsarbete.
  • Komma med input för att utveckla CRM-arbetet inom Coop och delta i planering och genomförande av årsaktivitetsplan.
  • Delta i att göra business case för respektive CRM-aktivitet och skapa förståelse för utfall och resultat för dessa i organisationen.


Vi söker dig som har ca 1-3 års erfarenhet av CRM/kundanalysarbete och/eller komplexa dataset, gärna inom transaktionsintensiv bransch. Du är mycket analytisk och väldigt intresserad av siffror och stora datamängder. Du är även kommunikativ och samarbetsorienterad med förmåga och skapa förståelse för siffror som stöttar den kommersiella affären.

I övrigt förväntar vi oss att du:

  • Har kompetens inom statistik och uppföljningsmodeller. Sannolikt har du en akademisk examen som systemvetare, ingenjör, ekonom, matematiker eller statistiker.
  • Har goda kunskaper inom datakvalitetssäkring samt databasoptimering för marknadsföring, analys och rapportering.
  • Har allmänt systemkunnande samt erfarenhet av exempelvis SQL, R, SAS eller liknande.
  • Är resultatinriktad, dedikerad och leveranssäker och kan agera proaktivt utan detaljerad instruktion.
  • Har god förmåga att både se helheten och samtidigt vara noggrann och säkra detaljer.


Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) efter sex månaders provanställning och placering är på Coops huvudkontor i Solna.

I denna rekrytering samarbetar vi med Bohmans Nätverk.

För mer information, kontakta rekryteringskonsult Cicki Birgersson, 070 335 99 78.

Vänligen ansök via www.bohmans.com. Bifoga CV samt kortfattad ansökan/personligt brev i ett och samma dokument.

Ansökningar behandlas löpande. För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post.

Relaterade jobb