Tillbaka till sökningen

Digital Analytiker

ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICA grundar sig på värderingarna enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att utvecklas hos oss.
Vi söker dig som vill vara med och lyfta den digitala upplevelsen av ICA!


Tjänsten
Som Digital analytiker kommer ditt arbete till stor del baseras på analysförfrågningar och utvecklingsbehov ifrån olika delar av organisationen, men även ske inom ramen för olika utvecklingsprojekt som drivs av ICA. Du kommer att få möjlighet att arbeta på bredden med olika verktyg och inom olika områden så som webbanalys, konverteringsoptimering, trafikanskaffning och affärsutveckling. Du kommer både att genomföra analyser och utveckling på egen hand och i samspel med våra digitala byråer.

För att lyckas i den här tjänsten är det viktigt att du är driven, strukturerad och har ett sinne för planering eftersom du till stor del själv prioriterar bland arbetsuppgifterna och arbetar självständigt med dessa. Du ska förstå ICAs möjligheter inom den digitala världen och vara van att arbeta brett inom olika områden. Det är självklart även viktigt att du är en van analytiker och har lätt att presentera dina slutsatser i tal och skrift. Eftersom vi är i uppstarten med att byta ut systemplattformen för arbete med marknadsföring på ICA så får du möjlighet att delta och påverka i en spännande resa med många nya möjligheter.

Vi söker dig som:

  • Har mer än 2 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Har goda kunskaper i Google Analytics samt erfarenhet av Tag Manager
  • Har goda kunskaper i Microsoft Excel
  • Har erfarenhet av konverteringsoptimering, A/B/n-testning och heatmap-analys
  • Har god analytisk förmåga och kan dra slutsatser utifrån såväl kvantitativ som kvalitativ data
  • Har arbetat med att leverera datadriva beslutsunderlag för förbättring av användarupplevelser, trafikanskaffning och konverteringsgrader
  • Har grundläggande kompetens inom HTML, JavaScript och webbutveckling i allmänhet
  • Är nyfiken, initiativtagande och förbättringsorienterad samt har ett stort intresse för insiktsbaserat och datadrivet arbete
  • Har god förmåga att presentera resultat och slutsatser i både tal och skrift
  • Är duktig på att planera och strukturera ditt arbete samt kan driva flera frågor samtidigt med fokus på affärsnytta
  • Är flytande i svenska och engelska

Vi kan erbjuda dig:

  • En mångsidig roll med bra utvecklingsmöjligheter
  • En kreativ arbetsmiljö där du får arbeta nära UX, produktägare, content managers, utvecklingsteam, digitala samarbetspartners och inte minst övriga analytiker på ICA
  • Möjligheten att analysera stora datamängder, bland annat från ICA.se - en av Sveriges mest besökta sajter.
  • Självständigt arbete med stort eget ansvar under flexibla arbetstider

I denna rekrytering samarbetar vi med Bohmans Nätverk.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna:

rekryteringskonsult Kristian Vång

Tel. 0767688493

 kristian.vang@bohmans.com 

alternativt researcher Erika Collin

tel. 0735195559

erika.collin@bohmans.com.

Välkommen med din ansökan!

Relaterade jobb