Tillbaka till sökningen

Brand manager

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras.
I Sverige levererar vi IT- och telekomlösningar till några av landets största företag, myndigheter och organisationer. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.


Det här är jobbet...
Du kommer att vara en nyckelperson i att utifrån marknadsperspektivet driva Tele2s företagsaffär, både på kort- och lång sikt. Du gör det genom att se till att kommunikation och varumärke på bästa möjliga sätt bidrar till att uppsatta affärsmål nås. I rollen som Brand Manager B2B kommer du att ha det löpande ansvaret för uppdrag och briefer till kommunikationsbyråer samt koordinering mellan interna intressenter. Du ansvarar för planering och koordinering av kampanjer, vilket innebär kontinuerliga avstämningar med övriga i teamet på avdelningen, men också med andra avdelningar såsom Produkt, Sälj, Digital och CRM.


Som Brand Manager säkerställer du också att övriga nyckelfunktioner är insatta i varumärkesarbetet med fokus på vad vi vill säga och hur det går. Att äga uppföljning och resultat av större kampanjer är självklart också en viktig del i arbetet med att ständigt effektivisera kommunikationen.


Du är också budgetansvarig för i huvudsak byråarvoden samt produktion. Optimering av mediabudget sker tillsammans med mediechef.


Utöver arbetsuppgifterna ovan kommer du även att ansvara för:

  • Att tillsammans med Head of Brand ansvara för strategisk och operativ marknadsplan, i syfte att bygga position och driva affären bäst på företagsmarknaden.
  • Att utnyttja de insikter och analyser som kommer från interna och externa resurser för att ta fram effektiva strategier och relevant kommunikation.
  • Att driva projekt av strategisk karaktär som ligger inom ramen för marknadsplanen.
  • Att agera som en ambassadör för vårt varumärke på företagsmarknaden, och säkerställa att kommunikationen i samtliga ytor med omvärlden blir tydlig och sammanhållen.

Det här är vad du har...
Vi ser att du har ett brinnande intresse för att omvandla affärsutmaningar till kreativ och relevant kommunikation. Du ser alltid till att ta reda på vilken roll kommunikationen bör spela och vilka associationer/budskap som mest effektivt kommer leda till att kommunikationen stöttar affärsmålen. Du är en stark projektledare som jobbar på ett väldigt strukturerat och metodiskt sätt. Du är troligtvis en van beställare av kommunikationstjänster och en tydlig kravställare, både internt och externt.


Som person är du positiv, van att jobba i högt tempo och bekväm med att leverera mot deadlines. Du har ett naturligt driv vilket syns i att du ständigt letar efter förbättringar och i att du är initiativrik. Samtidigt har du inga problem med att säga nej, utmana gamla sanningar och prioritera bort initiativ och aktiviteter som du inte anser bidrar till affären i tillräcklig utsträckning.


Du har lätt för att få andra med dig och är en informell ledare som kan engagera och motivera olika intressenter i organisationen. Du jobbar hårt för att nå målen att bli det mest älskade och valbara varumärket på företagsmarknaden inom telekom och IT. Din höga kapacitet och entusiasm inspirerar alla du jobbar med, såväl kollegor samt externa byråer.


Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller på en marknadsavdelning eller i konsultroll, och att du har en utbildning inom marknadsföring/reklam/företagsekonomi. Företrädesvis har du erfarenhet av att jobba med marknadsföring mot B2B.


Det här är vad Tele2 kan ge dig...

  • En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
  • Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
  • Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Kista.


Välkommen med din ansökan senast den 1 maj 2017. Urval sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. Ansök därför snarast!

Relaterade jobb