Så blir du ett Superföretag

Hör bolagens egna berättelser om viktiga val och utamningar samt framtidsutsikter på eftermiddagens konferens.

Datum: Torsdagen den 15 november 
Tid: Kl 12.30-16.30 (programmet startar kl 13.00)
Plats: Kammarsalen, Berns, Berzelii Park, Stockholm
Pris: 1495 kr

JUST NU! Gå 2 för 1. Ta med en kollega. 

Vi har stolta toppföretag i Sverige. I år utsåg Veckans Affärer hela 728 svenska Superföretag. Nytt rekord! Vad utmärker Superföretagen? Vilka utmaningar står de inför, men framför allt hur kan deras bästa råd pusha ditt företag att utveckla affären och stärka framtidsutsikterna?

Veckans Affärer har utsett svenska superföretag i över ett decennium. Nu välkomnas du till en halvdagskonferens med ett par tidigare diplomerade företag som ger sina framgångsberättelser och mycket mer!

Klicka här för att ta del av 2018 års Superföretagslista som publicerades den 10 oktober på va.se/bolagen-som-utklassar-allt-och-alla

PROGRAM 

12.30 Registrering och kaffe

13.00 Välkommen!

13:05-13:30 Sveriges toppföretag – därför presterar de bäst

Det går att förklara varför en del företag verkligen får till det medan andra har det kämpigare. Bisnode har dragit intressanta slutsatser med hjälp av svar från en ny stor enkät, där man frågat Sveriges bästa företag om hur de ser på sin framgång.

Per Weidenman, expert, Business Market Analytics, Bisnode

13:30-13:55 Ta hållbarhetsarbetet till nästa nivå – så gjorde vi!

Den globala modeindustrin inser allt mer utmaningen i att bli mer hållbar. Sandqvist använder i dag 100 procent ekologisk bomull i sin produkter, men har också tagit flera andra steg för att nå sitt mål att bli ett världsledande exempel på hur man skapar hållbart mode.

Caroline Andersson, vd Sandqvist Bags & Items

13:55-14:20 ”Att bli världsbäst på det man gör är också en bra början”

Svalson i Öjebyn, har sakta och stabilt byggt sin framgång kring en unik och innovativ produkt med siktet på världsmarknaden. Tills nyligen ökade det familjeägda företaget sin omsättning med ett par procent om året, men tack vare mod att tänka i nya banor och våga en ny strategi har omsättningen tagit fart utan att företaget egentligen ändrat på så mycket.

Maud Spencer, vd Svalson

14:20-14.45 Kaffepaus

14.45-15.15 Hur gör globalt framgångsrika företag för att bli världsledande i sin branscher? 

Det finns flera exempel på framgångsrika företag som har använt standardisering som strategi för att nå ut att göra affärer på världsmarknaden. Här ligger också möjligheterna med internationalisering av Superföretagens verksamhet. Det finns även klara samband hur innovation och standarder hänger ihop och varför användningen av standarder ger kortare time-to-market. 

Erik Eklund, avdelningschef för Omvärld och dialog på SIS, Swedish Standards Institute

15:15-15:40 Så skapar du organisk tillväxt och vad varje chef kan lära sig

Erik Ringertz är vd för IT-konsultföretaget Netlight. Hans sätt och visioner om hur man driver ett nytt företag som vill växa har fått stor uppmärksamhet, priser och fortsätter att fängsla. Nu har Erik skrivit en bok tillsammans med journalisten Fredrik Emdén, ”Harder, Better, Faster, Stronger” som vänder sig till företagsledare, chefer och entreprenörer. Boken handlar bland annat om att växa utan att förlora sig själv och om ledarskap.

Erik Ringertz, vd Netlight

15:40-16:05 Lär av tillväxtresan i Roxtec – från garageföretag till världsbolag Uppfinningen Multidiameter blev fröet till Roxtecs framgång. Bolaget är i dag en världsaktör och global marknadsledare för tätningssystem för varvindustrin, havsbaserad olja och gas, energi, processindustri, infrastruktur och maskintillverkning. Vad gjorde bolaget rätt så att det kunde ta fart efter start 1990 och sen fortsätta att stärka sin tillväxt? Vilka misstag har varit mest värdefulla?

Mikael Helmerson, vd Roxtec

16:05-16:35 Vilka val bäddar för framgång och stärker bolag inför tuffa utmaningar?

I vilken utsträckning kan företaget själv påverka och hålla i sin framgång? Vad är resultat av andra faktorer? Vad kan man klara själv och när kan man behöva hjälp och stöd? En månghövdad panel tar sig an frågorna tillsammans med publiken. 

Medverkande:
Jenny Gejke, Chef Kanalutveckling på SJ
Anne Lidgard, tidigare chef Vinnova i Silicon Valley 
Christian Lund, vd på Rehaboteket, Superföretag 2018
Jimmy Heibert, vd på Swace Digital, Superföretag 2018
Åsa Uhlin, chefredaktör, Veckans Affärer

Är du ett av 2018 års Superföretag? Har du missat att anmäla dig till den exklusiva lunchen den 16/11?

I samarbete med:

 

Partner:

15 nov

Kammarsalen, Berns, Berzelii Park, Stockholm 12.30-16.30 (programmet startar kl 13.00)


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant